אקוסטיקה ובידוד אקוסטי

מחיצות ודלתות הזכוכית האקוסטיות של אור הזכוכית מבוססות על איטום מקסימלי של הפתח הנדרש,

הדגש הראשון ביצירת מחיצות אקוסטיות הוא התכנון המדויק אשר מייצר פתחי מעבר צרים ככל שניתן בין יחידות הזכוכית השונות ובין כנפי הדלתות והמשקופים.

השימוש באטמי ניאופרן / גומי מותאמים למערכת משמעותי מאוד לבידוד האקוסטי בין חללים, יוצרים אחידות ואטימה מלאה בזיגוג יחידות הזכוכית.

את החיבור הישיר בין זכוכיות אנו אוטמים בהדבקה אם באמצעות פרופילי H מחומר פוליקרבונט שקוף, או באמצעות סיליקון ניטרלי שקוף והצמדה מלאה של הזכוכיות.

הנושא העיקרי במערכות של מחיצות זכוכית הוא הסחיטה של כנף הדלת על הגומיות שנמצאות על המשקוף ויצירת מרווחים מינימליים בין כנף הדלת למשקוף ואנו מקפידים עליו מאוד בתכנון ובביצוע ההרכבה.

מעבר לתכנון וביצוע סוגי החומרים מאוד משמעותיים ועלינו לקחת בחשבון את הפרטים הבאים:

סוג הזכוכיות – במחיצות השימוש המומלץ הוא בטריפלקס / זכוכית רבודה, לזכוכיות הטריפלקס שלושה יתרונות מאוד בולטים: בידוד אקוסטי גבוה יחסית, בטיחות במידה ויחידה נשברת היא נשארת במקומה (בדומה לשמשה קדמית של רכב), הזמינות ועיבוד זכוכית טריפלקס הוא מהיר יחסית (יום יומיים) ונוח גם לנו וגם ללקוח,

במקרים בהם צריך לעשות פינויים בזכוכיות (חורים וכדומה) השימוש יהיה בזכוכיות מחוסמות. דלתות הזכוכיות תהינה מורכבות מזכוכיות מחוסמות, לרוב 10/12 מ"מ מחוסם.

כאמור, סוג הזכוכיות יהיה לרוב טריפלקס / רבודה, שלוש שכבות – זכוכית-P.V.B-זכוכית, ההתייחסות לזכוכית טריפלקס היא כיחידה אחת, לדוגמה זכוכית טריפלקס 5+5 סטנדרטית היא בעצם יחידת זכוכית אחת בעובי 10 מ"מ (בערך) שמורכבת משתי זכוכיות בעובי 5 מ"מ ו חומר פולימרי שנקרא P.V.B שנמצא ביניהן (עובי 0.38).

זכוכיות טריפלקס בעלות יכולת בידוד אקוסטית גבוהה יותר מזכוכיות יחידות (לדוגמה 5+5 מול 10 מ"מ) מפני שגל הקול צריך להישבר שלוש פעמים, במעבר בין הזכוכיות ובמעבר ב P.V.B שנמצא במרכז.

שימוש בזכוכיות עבות יותר ישפר את מידת ההנחתה של ה-DB, כך לדוגמה שימוש בזכוכיות טריפלקס 6+6 במקום 5+5 עובי הזכוכית גדל ב 20% וכך גם שיפר את יכולת הבידוד האקוסטי.

שימוש בזכוכיות עם עוביים שונים כמו לדוגמה זכוכית טריפלקס 5+6 / 6+8 ישפר את הבידוד האקוסטי מפני שגל הקול צריך להישבר באופן שונה במעבר בין הזכוכיות.

חשוב לדעת

מסביב למערכות המחיצות האקוסטיות של אור הזכוכית:

מחיצות הזכוכית אינן המרכיב היחיד אשר משפיע על יצירת בידוד אקוסטי בין חללים, לרוב אנו מרכיבים את מחיצות הזכוכית על גבי סינר גבס שיורד מתקרת החלל המקורית ואליו אנו מתחברים, לעיתים אנו מבצעים הרכבה במשרד קיים על תקרה מונמכת או תקרה אקוסטית.

בכדי לשמר את האקוסטיקה את החלל שקיים בין חלקה העליון של מחיצת הזכוכית לתקרה המקורית של המבנה חובה לסגור ולבודד באופן מקצועי (צמר סלעים וכדומה)

הוספת חומרים סופגי רעש משפרת באופן משמעותי את יכולת הבידוד האקוסטי (קישור עם אקוסטיק פלוס)

הסברים אלו ניתנו מתוך התייעצות עם יועצי אקוסטיקה ובעיקר מתוך הידע והניסיון שלנו במטרה לתת הכוונה כללית לתוכנית בסיסית נכונה, אין מידע זה מהווה יעוץ אקוסטי. (קישור עם יועץ)

עוד מאמרים

בשלבי הקמת הפרוייקט

ויטרינות ודלתות זכוכית בפרוייקט "אגמים"

במתחם מגורים חדש, בקצה העיר, אשקלון נפתח מרכז קניות חדש בו התבקשנו לבצע עבודות זכוכית בסגנון מינימליסטי allglass. גייסנו את שירותי הקונסטרוקטור, גלעד אורן, האלוף לבניית תוכנית שתעמוד בתקן הישראלי יחד עם דרישת מנהל הפרוייקט לפתחי ענק. הפרוייקט בוצע עם זכוכיות 10 מ"מ וסנפירי ריצפה- תיקרה בהתאם לנדרש בתקינה בשלבי הקמת הפרוייקט בשלבי הקמת הפרוייקט

לקרוא עוד